Scarse prestazioni focus 1600 benzina 85 Kw

Aperto da patrigian72, 12 Settembre 2013, 20:46:58

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patrigian72

Ciao a tutti , il mio focus benzina e da un periodo che da scarse prestazioni a bassi giri ed adesso mi si propongono i seguenti codici di errori P2297-A0 P0102-A0  P000B-A0 . Ho sostituito il maf perché in datalogger lavorava male però questi codici continuano ad uscire. Avete qualche consiglio.
Il focuss monta il motore hxdb immatricolata in 06/2007.
Grazie
Gianluca

Fofo74

P2297
O2 Sensor Out of Range During Deceleration (Bank 1, Sensor 1)

Description: During a deceleration fuel shut-off (DFSO) event, the powertrain control module (PCM)
monitors how quickly the rear heated oxygen sensor (HO2S) switches from rich to lean. The
measured rate of the rich to lean switch is compared to a calibrated threshold value. The
threshold value takes into account the level of oxygen in the catalyst, which has an impact
on how quickly the rich to lean switch occurs. The test fails when the measured value is
slower than the threshold value.
Possible Causes: • Exhaust leaks before or near the HO2S
• Damaged HO2S
Diagnostic Aids: Check for leaks in the exhaust system.

P0102
Misuratore flusso aria cc a -

P000B
- Exhaust B Camshaft Position Slow Response Bank 1

Description: The powertrain control module (PCM) monitors and evaluates the response of the actual
position on a target position change. The setpoint and camshaft position are saved at the
beginning of a setpoint change. If this change over time is large enough (gradient), the
camshaft phasing change is evaluated. If the change after the diagnostic time is smaller than
a threshold, a slow response is detected, and if the value is greater, then there is no
concern. By detecting a concern, an antibounce counter is incremented otherwise the
counter is decremented. If the counter exceeds an adjustable limit, this DTC sets.
Possible Causes: • Erratic camshaft position due to low oil pressure
• Oil flow restriction in the oil passages or the variable camshaft timing (VCT) valve body
• Camshaft advance mechanism binding (VCT unit)
• Damaged VCT phaser
• Radio frequency interference (RFI)
Diagnostic Aids: These DTCs may be accompanied by other DTCs. Diagnose all CMP sensor DTCs first. If
no CMP sensor related DTCs are present, continue to follow diagnosis for the DTC.
This DTC is a functional check of the VCT unit. Diagnose any base engine concerns related
to the engine oil pressure or engine timing. Refer to the Workshop Manual Section 303-00,
Engine System, Oil Pressure Test, to check the engine oil pressure. Refer to the Workshop
Manual Section 303-01, Engine, Timing Drive Components, to check the engine timing and

Focus II 1.8 Tdci 115 cv. - Titanium 2007
 Bi-zona, Bi-Xenon , sensori parcheggio, filtro sportivo K&N,DRL
Focus I 1.8 Tdci 115 cv. - Zetec 2004 ora GHIA--2014

MegaFord1993

Ma per "scarse prestazioni a bassi regimi" cosa intendi di preciso? La macchina non va avanti fino ad un certo numero di giri, un pò come se non avesse i cavalli che dovrebbe avere, e dopo questa soglia riprende a spingere come sempre? Perché se è così, io ho avuto lo stesso problema con lo stesso motore. Mi sembra di ricordare che, oltre ad essere state sostituite le candele, il concessionario mi aveva spiegato che la diagnosi dava un problema ad uno dei cilindri (mi sembra il terzo). Dopo una pulizia agli iniettori e una ricontrollata ai cilindri, la macchina non ha più dato problemi.
Dario


Fofo74

se leggi i codici il problema è come se fosse fuori fase
tradotto

P000B
- Impianti di scarico B posizione albero a camme Risposta lenta Banca 1

P2297
Sensore O2 Fuori campo durante la decelerazione (Banca 1, sensore 1)

P0102
Misuratore flusso aria cc


sembra che non riesca ad regolare il flusso d'aria con l'erogazione


fai una prova dai una pulita su tutti i sensori del motore con relativi cablaggi (gli spinotti) magari dai una pulita anche sui puntali non vorrei che fossero ossidati dando false letture alla centralina

Focus II 1.8 Tdci 115 cv. - Titanium 2007
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